پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204122
نگراني از افزايش واردات در پس برجام
تاریخ انتشار : 1394/10/29 15:11:15
نمایش : 920
خوش‌چهره گفت: بعد از جنگ فضايي ايجاد شد تحت عنوان گسترش شهرها و شهرنشيني و فرهنگ بي‌رويه مصرف که تحريم‌ها کند کننده آن آهنگ حرکت اصلي بود و بنابراين با لغو برجام مي‌توان انتظار داشت در بهترين حالت دوباره آن آهنگ گذشته تداعي شود و تحولي صورت نگيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد خوش‌چهره، کارشناس مسائل اقتصادي با اشاره به لغو تحريم‌ها و اقتصاد پسا تحريم گفت: در يک تحليل ساده از اقتصاد ايران و بحث تحريم‌ها و نقش تحريم‌ها بايد گفت اقتصاد ايران يک آهنگ حرکتي داشته که اين آهنگ حرکت متکي بر اقتصاد نفتي بوده است و ضمن اينکه واردات گسترده، کم‌توجهي به بنيان‌هاي اصلي توليد ملي و در کنار آن اقتصاد سنتي و متغيرهاي کلان و به طور کل اقتصاد کلان متاثر از اين وضعيت بوده است.

 

وي ادامه داد: برخي از اشتباهاتي در اين آهنگ حرکت وجود داشته که کاسبي از درآمدهاي نفتي و خام فروشي و همچنين تاکيد در نوعي رفتار مصرفي نشان از اين اشتباهات دارد.

 

خوش‌چهره افزود: بعد از جنگ فضايي ايجاد شد تحت عنوان گسترش شهرها و شهرنشيني و فرهنگ بي‌رويه مصرف که تحريم‌ها کند کننده آن آهنگ حرکت اصلي بود و بنابراين با لغو برجام مي‌توان انتظار داشت در بهترين حالت دوباره آن آهنگ گذشته تداعي شود و تحولي صورت نگيرد.

 

اين کارشناس مسائل اقتصادي اظهار داشت: به دليل نوع عينکي که در رويکرد حاکميتي در نظام تصميم‌گيري، سياست‌گذاري،‌برنامه‌ريزي و مديريت کلان اقتصادي قبل از دوران دفاع مقدس و در اهداف قانون اساسي و در ديدگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري بوده بايد تحولاتي در اقتصاد کلان صورت گيرد که اگر شاهد تغييري در آن نباشيم هر نوع گشايشي با واقعيت اقتصاد ملموس ما زاويه بسيار گسترده‌اي دارد.

 

وي در پايان يادآور شد: اجراي برجام در بهترين حالت دوباره تشديد واردات و ايجاد فضاهاي حاکم در خود در اوج کارکرد متغيرهاي با همان مکانيسم خواهد بود اما در يک نگاه غير واقعي اگر تغيير رويکرد شود مي‌توان قضاوت کرد که برداشتن موانع اين تغيير رويکرد تحليل ديگري را در بردارد که فعلا از تحليل آن اجتناب مي‌کنم.

منبع:جوان‌آنلاين

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html